Alweer halverwege! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Duanice Verberkmoes - WaarBenJij.nu Alweer halverwege! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Duanice Verberkmoes - WaarBenJij.nu

Alweer halverwege!

Blijf op de hoogte en volg Duanice

05 Oktober 2015 | Argentinië, Buenos Aires

De tijd vliegt helaas voorbij hier; ik ben alweer drie maanden in Argentinië! De eerste dronken 'ik mis jullie!'-appjes zijn inmiddels verstuurd en het nieuwe is er nu wel een beetje vanaf. Ik kan tegenwoordig mensen te weg wijzen op straat dus ik voel me allang geen toerist meer, maar meer echte inwoner van Buenos Aires! Spaans praten gaat helaas nog steeds niet vloeiend, en ik ben bang dat dat ook niet gaat gebeuren in de komende maanden.

De universiteit is inmiddels alweer twee maanden bezig (ze beginnen hier in augustus in plaats van september). Ik heb gekozen voor de vakken: Administración Empresarial (Business Administration), Marketing, Historia de Argentina y de América Latina en een cursus Español Intermedio. De eerste twee vakken zijn appeltje eitje want daar mag ik gelukkig in het Engels antwoorden. Bij het geschiedenis vak had ik helaas minder geluk: mijn profesora kan geen woord Engels lezen dus ik moest mijn tentamens gewoon in het Spaans, o nee sorry, Castellano maken. Mijn eerste tentamen daarvan was twee weken geleden en gelukkig heb ik hem dik gehaald!

Twee weken nadat de lessen begonnen waren stond het eerste tripje op de planning naar de watervallen van Iguazú! We gingen met een jongerenorganisatie er naartoe (waar ik later veel spijt van kreeg want het was zeer overpriced). De eerste dag gingen we naar de Braziliaanse zijde van de watervallen en de tweede dag naar de Argentijnse kant. Het is - tot nu toe - werkelijk het mooiste wat ik in mijn leven gezien heb.. Zo indrukwekkend! Daarnaast was het erg leuk om eindelijk weer keen korte broek een korte mouwen aan te kunnen doen, aangezien het tot op de dag van vandaag nog steeds best koud is in BA. Het mooiste wat ik gezien heb bij de Cataratas was toch wel el Garganta del Diablo (Devil's Throat), een plek waar meerdere watervallen samenkwamen. Deze watervallen waren wel 80 m hoog! Je kon niet zien waar het water naartoe ging; het leek net alsof er geen einde was. De derde dag gingen we naar San Ignacio en daarna was het alweer tijd om naar huis te gaan, weer lekker 18 uur in de bus rotten terug naar Buenos Aires.

De eerste weken van september heb ik eigenlijk niet veel meer gedaan dan uitgaan en naar de uni gaan. Wel heb ik veel leuke tripjes kunnen boeken! We besloten vrij last minute om een weekendje naar Córdoba en Rosario te gaan. Niet met een organisatie maar gewoon op ons eigen houtje. We vertrokken op een woensdagavond vanaf Retiro naar Córdoba en kwamen de volgende ochtend daar aan. De eerste dag zijn we eigenlijk juist buiten Córdoba gegaan, naar Alta Gracia, het dorpje waar Che Guevara is opgegroeid. We hebben daar zijn ouderlijke huis bezocht, wat nu een museum is. Verder was er niet veel te beleven dus zijn we nog naar een ander dorpje gegaan en vervolgens naar een boerderij in de middle of nowhere om te gaan paardrijden. Zoals jullie weten ben ik geen fan van paarden maar Viena, Eline en onze Aussie wilde er per se heen. Het paard luisterde voor geen meter naar me en als ik hem een kick gaf ging hij nog steeds niet harder. Toen hij op een gegeven moment echt zijn eigen gang ging en lekker in de bosjes in liep - met doornen - haakte ik toch echt af. Wel jammer, want het uitzicht in de bergen op de stad was erg mooi. De tweede dag gingen we een citytour doen en 's avonds namen we de nachtbus naar Rosario. In Rosario was het erg lekker weer. Helaas was er niet veel te beleven in Rosario behalve een strand, dus dat is eigenlijk wat we hebben gedaan heel de dag. We werden met een ferry naar een eiland gebracht en hebben onze flessen rode wijn opgedronken op het strand.

Nu weer een weekje in BA geweest, maar de volgende reis is alweer snel! Aanstaande donderdag (8 oktober) vliegen Eline en ik naar Ushuaia, aka het einde van de wereld! Ik kan niet wachten tot het zover is want dit was echt mijn nummer 1 wat ik wilde gaan doen in Argentinië. Ik hoop dat de pinguïns er al zijn, want ze komen pas in oktober.. We zullen hier in totaal vier dagen blijven en ik heb al een hele waslijst gemaakt van dingen die ik wil gaan doen en zien. We zullen vanaf Ushuaia een bus nemen naar Puerto Madryn (lekker 30 uur in de bus rotten) waar we ook vier dagen zullen blijven. Puerto Madryn staat bekend om de vele walvissen die je kunt zien. Ook hebben ze er pinguïns (loveee pinguïns) en dolfijnen vele andere dieren! El Calafate moeten we helaas overslaan omdat we hier geen tijd voor hebben (en waarschijnlijk ook geen geld). Ik moet tussendoor ook gewoon naar de uni mehh.

18 oktober komen we weer terug in Buenos Aires, maar niet voor lang, want op 22 oktober vliegen we alweer naar Rio de Janeiro! Ik heb altijd al naar Rio gewild en wilde hier in eerste instantie ook mijn uitwisseling doen maar dit was helaas niet mogelijk omdat ik Spaans had gekozen en geen Portugees. We zullen hier in totaal 6 dagen blijven. Ik kan niet wachten om op Copacabana te liggen in m'n bikini met een lekkere Caipirinha!

5 november vlieg ik samen met Viena naar Santiago (Chili) om te beginnen aan ons reisje van twee weken. Op 7 november komt een vriendinnetje uit Duitsland van de HvA die ik zal zien in Santiago! We zullen dan met z'n drieën Santiago verkennen en omliggend gebied en vervolgens naar Mendoza (Argentinië) gaan. Mendoza staat bekend om de wijngaarden en kan niet wachten op de wijntour (per fiets!) Je gaat dan wijnproeven bij verschillende wijngaarden. Velen halen de finish niet eens omdat ze na een paar wijngaarden al te dronken zijn om te fietsen. Ik kan niet uitsluiten dat dit bij mij niet gaat gebeuren.. Vanaf Mendoza zullen we een bus pakken naar het noorden, naar Talampaya National Park. We hebben de reis niet nog helemaal uitgestippeld maar we zullen - als het goed is - de laatste twee dagen nog naar Montevideo (Uruguay) gaan!

Je ziet het alweer, ik ben meer aan het reizen dan aan het studeren, of eigenlijk überhaupt gewoon in Buenos Aires te zijn. Begin december heb ik mijn final exams en dan zal de grote reis beginnen naar Salta, Bolivia en Perú, met als hoogtepunt natuurlijk Matsu Pitsu! We proberen er Ecuador ook nog aan te plakken, maar we weten nog niet helemaal zeker of dit gaat lukken. Ik moet sowieso nog een keer terugkomen naar Zuid-Amerika, want er is gewoon echt te veel om te zien in een half jaar!

Besos,

Duanice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Duanice

Van juli t/m januari woonachtig in Buenos Aires, Argentina!

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 842
Totaal aantal bezoekers 2550

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 20 Januari 2016

Buenos Aires

Landen bezocht: